Er du foran planen?

Eller bruger du arbejdsdagen på at løse hasteopgaver, imens tiden til de langsigtede opgaver, planlægning og ikke mindst refleksion, kompetenceudvikling og ledelse konstant streges over i kalenderen?

Selvom det er ferie, så behøver forretningen ikke at gå i stå. Det eneste du skal gøre er at planlægge. Langsigtet og målrettet. Så har du både tid til at holde ferie og holde gang i forretningen.

Vi nyder ihvertfald at være på forkant i stedet for at halse efter hårde deadlines hver gang. Ja, vi har prøvet begge dele, og vi er vilde med planlægning. Den her mail skrev vi før ferien. Så lige nu har vi gang i de gode bøger, strategiske refleksioner og hygge med familien.

Det er ikke kun i feriedagene, vi planlægger vores aktiviteter. I slutningen af juni afholdte vi vores interne strategi workshop i PE3A BusinessAntropologi, så vi alle sammen kender vores arbejdsopgaver, vores mål og den forkromede plan, når det travle efterår rammer.

For vi ved erfaringsmæssigt, at vi får rigtig travlt om efteråret. Det er nemlig dér, mange af vores kunder er ovre deres travleste periode. Og dermed har tid til at tilkalde sådan nogle som os. Det har vi mærket i hele juni, hvor kunderne gradvist har givet mere og mere lyd fra sig.

Derfor har vi allerede nu – takket være vores strategiworkshop – planlagt store dele af vores aktiviteter det næste halve år frem.

Planlægning har sine klare fordele:

  • Vi trækker alle sammen i den samme retning
  • Vi halser ikke stressede efter deadlines
  • Vi reagerer endnu hurtigere på ændringer

 

Det er også derfor, at vi henover sommeren retter vores fokus mod, hvordan du bruger din tid optimalt, planlægger processerne og får ryddet ud i de stressende bunker. Hvis du endnu ikke har været forbi blogindlæggene fra Pernille Hjortkjær og gæsteekspert Trine Kolding, så klik her og se alle indlæg i vores sommertema.

Husk at trække stikket ud – det skaber overskud og giver power. Og dét giver positive resultater på bundlinjen!

Rigtig god sommer.

Pernille Hjortkjær

Pernille Hjortkjær

Pernille er grundlægger af PE3A BusinessAntropologi. Pernille hjælper ledere og virksomhedsejere i mindre og mellemstore virksomheder med at forandre virksomhedskulturen, når markedet ændrer sig (disruption), når virksomheden vokser eller når virksomheden fusionerer. Pernille er uddannet antropolog med speciale i virksomhedskultur, ledelse og kommunikation - og har sidenhen uddannet sig til proceskonsulent og coach. Senest har hun en bestyrelsesuddannelse fra Aarhus Universitet bag sig hvor fokus er på SMVere. Pernille er forfatter til en række bøger: Fra Pionervirksomhed til netværksorganisation og Kender du dine medarbejdere?
Pernille Hjortkjær
Pernille Hjortkjær
Brugbart? Del det med dit netværk!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.