Ja, PE3A BusinessAntropologi bruger cookies

Kundeundersøgelse

Vi hjælper dig til med at få glade kunder

En kundeundersøgelse i samarbejde med PE3A BusinessAntropologi giver jer et forspring, fordi I får unik viden om jeres kunder.
Det er et stærkt udgangspunkt for interne udviklingsprocesser i virksomheden.

En kundeundersøgelse giver jer:

  • Glade og tilfredse kunder
  • Et internt boost til medarbejderne
  • Et stærkt fundament for fremtidig udvikling
Kundeundersøgelse med effekt fra PE3A BusinessAntropologi

Jeg vil gerne høre mere

 


“Nu har vi kundernes udsagn lige foran os. Sort på hvidt. Det gør en kæmpe forskel internt. Vi kan ikke længere skubbe det til side. Nu er vi nødt til at handle.”

Flemming Hedegaard
Direktør i Byggeri og Teknik

Kort sagt: Du får konkrete indspark til at øge kundetilfredsheden, så det giver effekt på virksomhedens bundlinje.

En kundeundersøgelse tilpasset jeres behov

Kundeundersøgelser skal sættes sammen, så de rammer lige præcis jeres behov. Hvis I har mange mindre kunder, så ser processen meget anderledes ud i forhold til virksomheder med mange små kunder. Det kræver to helt forskellige tilgange for at få de ønskede data ud af en kundeundersøgelse.

Uanset hvordan jeres kundekatalog ser ud, så får I uvurderlig værdi ud af en skræddersyet kundeundersøgelse. Hvis du gerne vil høre, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed videre, så klik her. Når du har indtastet dine kontaktoplysninger, så kontakter vi dig.

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes

 


Mest almindelige spørgsmål om kundeundersøgelse

  • Hvad koster en kundeundersøgelse?
  • Hvordan afvikles en kundeundersøgelse?
  • Hvorfor skal jeg vælge PE3A BusinessAntropologi til vores kundeundersøgelse?
  • Hvilke værktøjer bruger vi til en kundeundersøgelse?
  • Hvad er antropologi egentlig?
  • Hvad skal jeg selv gøre?
  • Har du flere spørgsmål?

Hvad koster en kundeundersøgelse?

Vi har ikke faste priser på kundeundersøgelserne, for det afhænger fuldstændigt af, hvilken model vi sammen vælger, så du får mest muligt værdi i sidste ende.

Til gengæld så er prisen fast. Vi definerer en tydelig ramme fra starten, så du ved præcis hvad udgifterne bliver for dig.

Vil du gerne have et uforpligtende tilbud på en kundeundersøgelse? Så klik her.

Hvordan afvikles en kundeundersøgelse?

Vi starter altid ud med et indledende møde, hvor vi fastsætter målene for kundeundersøgelsen. Her aftaler vi rammen omkring processen, sætter deadlines og får de praktiske ting på plads.

Herefter afhænger det af den enkelte proces. Typisk vil der være en kort opstartsfase, hvor vi sammen laver et undersøgelsesdesign, inden vi begynder at indsamle data.

Hele processen opsummeres med en fysisk rapport, en præsentation for ledelsen alene og en fælles præsentation, hvor medarbejderne også er med.

Hvorfor skal jeg vælge PE3A BusinessAntropologi til min kundeundersøgelse?

Antropologer arbejder med det, der hedder kvalitativ dataindsamling. Det betyder egentlig bare, at vi ikke spørger dine kunder, om de er tilfredse eller ej. For den viden er for dig at handle ud fra.

Vi spørger dine kunder: Hvorfor de er tilfredse, hvad de ønsker af jeres virksomhed og hvordan I kan gøre det bedre. Det giver jer dybdegående data, som gør det lettere at lave en fremtidig slagplan for jeres indsats overfor kunderne.

Den kvalitative kundeundersøgelse giver dig en forståelse for dine kunders adfærd, motivation og drømme. Kort sagt: Indsigt i hvorfor de gør, som de gør.

Den indsigt krydrer vi med vores viden og erfaring fra erhvervslivet. Det er derfor, at vi hedder BusinessAntropologer. Vores løsninger er både hardcore business og dybdeborende antropologi.

Hvilke værktøjer bruger vi oftest til en kundeundersøgelse?

Vi har en bred vifte af værktøjer til rådighed, når vi skal designe en kundeundersøgelse til lige netop jeres behov. Vi er specialiserede i en række discipliner, som bliver uddybet herunder.

Dybdeinterviews

Vi når ind til kernen af målgruppens holdninger, motiver og drømme gennem personlige samtaler med et udvalg af relevante interviewpersoner.

Læs mere om dybdeinterview.

Deltagerobservation

Vi tager del i og analyserer situationer, der er svære for kunderne at sætte ord på, når de sidder med et spørgeskema i hånden. Det kan eksempelvis være kundekultur i en togkupé eller en kundegruppe, der bruger et produkt for første gang.

Læs mere om deltagerobservation her –>

Fokusgruppeinterviews

Hvad tænker kunderne egentlig om jeres nye produkter. I en fokusgruppe diskuterer et udvalg af jeres eksisterende eller kommende kunder jeres nyeste produkter. Så får I den hårde dom direkte fra brugerne.

Den værdi der kommer ud af Fokusgruppeinterviewet er et fantastisk indspark, når I arbejder med udvikling af nye produkter.

Vi sammensætter grupper ud fra det område I ønsker at vide mere om, med henblik på at skabe en dynamisk og meningsfuld debat.

Læs mere om fokusgruppeinterviews.

Visuel dataindsamling

Står i overfor en udviklingsproces, så er visuelle data indsamlet ude hos kunderne en effektiv katalysator for den interne proces.

Når medarbejderne pludselig ser alle de måder, hvorpå kunderne bruger jeres produkter, så får I øjnene op for udviklingspotentialet i jeres eksisterende løsninger, blik for nye løsninger og en unik forståelse af, hvordan kunderne får værdi ud af jeres produkt.

Telefoninterviews

Telefoninterviews er effektive, når en større gruppe af kunder skal interviewes i en kundeundersøgelse.

Hvad er antropologi (og etnografi) egentlig?

Etnografien er den fagnørdede betegnelse for vores værktøjskasse. Det er alle de metoder vi bruger til kundeundersøgelsen, ligesom håndværkeren bruger hammer, sav og sandpapir til at bygge et hus.

Antropologien er så den måde, vi tænker på. Det er alt teorien, der ligger og lurer bagved. Og det er den store faglige ekspertise, som din kundeundersøgelse bygger på.

Men bare rolig. Vi gør en dyd ud af altid at tale, så du forstår os.

Hvad skal jeg selv gøre, når jeg får lavet en kundeundersøgelse?

Du skal faktisk kun gøre to ting, som til gengæld er vigtige for en succesfuld proces:

Du fungere som vores sparringspartner eller have en medarbejder, som kan varetage denne opgave. Sparringspartneren er en aktiv deltager, når vi designer selve undersøgelsen. Det sikrer, at vi får en kundeundersøgelse, som matcher jeres behov.

Du skal sætte os i kontakt med dine kunder. Hvis vi skal interviewe eksisterende kunder, så har vi brug for dig til at lave kundelister, åbne døre og muligvis tage den første kontakt.

Har du flere spørgsmål?

Hvis du har flere spørgsmål, så brænd ikke inde med dem. Skynd dig at kontakte os her, eller via info@pe3a.dk, så sørger vi for, at du får besvaret alle dine spørgsmål om kundeundersøgelser.

Husk at like artiklen:

Del artikel med dit netværk, så flere kan få gavn af vores viden:

Marselis Tværvej 4 | DK-8000 Aarhus | Telefon: +45 23 36 17 21 | Mail: info@pe3a.dk | CVR: 34136270

Handelsbetingelser | Forretningsbetingelser © Copyright 2015 PE3A

Har du fået din GRATIS GUIDE?
Close

Nu kan du - helt gratis - få min e-bog:

"Sådan spotter du jeres VIRKSOMHEDSKULTUR"

 

Vi sender dig samtidig vores nyhedsbrev, hvor du får endnu mere viden direkte i indbakken.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close